Bezplatná konzultácia
Shifra logo
Digitalizácia objednávok

Klientom spoločnosti Lamelland sme otvorili digitálnu bránu k objednávkam

Náš klient Lamelland je slovenská spoločnosť, ktorá sa od roku 1997 venuje výrobe garážových brán a tieniacej techniky. Za ten čas sa vypracovala za jednu z najväčších firiem v segmente. Svoje produkty firma vyrába na mieru a zabezpečuje aj kompletné služby od zamerania, montáže po pozáručný servis. Výrobnú a administratívnu činnosť realizuje vo svojom sídle v Trenčíne, kde sa nachádza aj vzorková predajňa vybavená kompletným sortimentom ponúkaných produktov. Regionálne obchodné zastúpenia pokrývajú celé územie Slovenskej republiky a vďaka digitalizácii sú služby firmy nepretržite dostupné aj online.

Zadanie

Klient Lamelland nás oslovil s potrebou digitalizovať a utriediť si veci v objednávkovom procese. Na prijímanie objednávok firma využívala webovú stránku a e-mailové dopyty z centrály zamestnanci svojim viac ako 40 partnerom preposielali ručne. Našou úlohou bolo vytvorenie nového efektívnejšieho klientskeho prostredia. Cieľom projektu digitalizácie bolo zaviesť lead management systém a centrálnu databázu na efektívne riadenie a reportovanie dopytov, ktoré by viedlo k lepšiemu plánovaniu a riadeniu.

V case study sa dozviete:

  • Ako sme navrhli lead management systém.
  • Ako sme automatizovali odosielanie objednávok partnerom.
  • Ako sme automatizovali sledovanie stavu objednávok.

Problém

O svojich veciach v garáži chce mať prehľad každý. To platí aj pri predaji samotných garážových brán či tieniacej technike. Na ceste k zlepšeniu bolo potrebné najprv poznať problém. Ten sme odhalili úvodným digitálnym auditom. Spoločnosť nemala zavedené mechanizmy reportingu, čo si vyžadovalo manuálne sledovanie a spracovanie údajov, preposlaných ponúk, ich údajov a sledovanie stavu. Zamestnancom jednoducho chýbali aktuálne informácie o tom, aké dopyty boli odoslané partnerom a či partner uzavrel obchod, ak áno, v akej hodnote a s akými produktmi. Pre Lamelland veci, ktoré potrebuje vyriešiť, pre nás žiadny problém.

 

Hlavnými problémami klienta boli:

  • neprehľadnosť v objednávkach a v ich aktuálnom stave
  • manuálna tvorba reportov
  • manuálne prepočítavanie dopytov
  • potreba priebežného manuálneho sledovania stavu objednávok

Náš postup

Automatické otvorenie brány pri príchode alebo odchode z garáže je príjemné a dnes už takmer samozrejmé. O niečo podobné sme sa pokúsili pri procesoch spoločnosti Lamelland. Po digitálnom audite sme sa pustili do práce. Vývoj lead management systému sme na mieru prispôsobili požiadavkám. Hneď na začiatku spolupráce sme tímu Lamelland pripravili demo ukážku, aby si všetci vedeli predstaviť, ako môže digitalizácia vyzerať v praxi. Už v tomto momente sme umožnili automatické priradenie dopytov partnerom v každej lokalite – bez potreby manuálneho zásahu. 

Systém sme navrhovali tak, aby administrátori videli všetky dopyty, zatiaľ čo partneri mali prístup len k tým svojim dopytom. Mysleli sme na to, aby firemný tím poznal zdroj dopytov ako napríklad online reklama, čo by mu umožňovalo vyhodnocovať efektivitu marketingových aktivít. Aby žiadna dôležitá informácia neostala pred zamestnancami klienta zatienená, umožnili sme im vidieť napríklad aj dôvody nerealizovania dopytov. Aj to malo pozitívny vplyv na celkový predajný proces.

 

Malý digitálny slovník

Ak nie ste vo svete digitalizácie doma, vysvetlíme vám niektoré z najdôležitejších odborných termínov, ktoré sa týkajú našich riešení. Stačí si prečítať náš malý slovník a dozviete sa všetko dôležité:

  • automatizácia – ako súčasť digitalizácie nahrádza manuálne procesy digitálnymi technológiami, pričom umožňuje efektívnejšie a presnejšie spracovanie digitalizovaných dát. Manuálne činnosti pri práci s dokumentmi dokážeme prepnúť do automatického režimu. Všetko tak za vás urobí systém.
  • Lead management systém – je to systém v podobe softvéru/aplikácie, ktorý firmám pomáha riadiť celú zákaznícku cestu v rôznych fázach od spracovania leadov (dopytov od potenciálnych zákazníkov) po popredajný servis.

Riešenie

Pre spoločnosť Lamelland sme vytvorili nový lead management systém, teda jednotnú centrálnu databázu, kde „padajú“ ponuky a následná tvorba reportingu je automatizovaná. S efektívnym reportingom so štatistikami dopytov je vyhodnocovanie dát pre ďalšie postupy a kroky jednoduché. Vďaka centrálnej databáze zamestnanci presne vedia, koľko a aké dopyty boli odoslané partnerom, s akým výsledkom a s presnými údajmi o každej objednávke. Cez novú digitálnu bránu už žiadna chybná informácia neprejde.

Práca je teraz jednoduchšia a efektívnejšia. Partneri môžu do systému pristupovať aj z mobilu so všetkými informáciami o zákazníkovi, čo im umožňuje lepšie sledovať a pohodlnejšie zadávať stav ponúk. V prípade neuzavretej či neodoslanej ponuky ich systém automaticky notifikuje, čím sa minimalizuje možnosť prípadného zabudnutia na nedoriešené dopyty. Zlepšovanie života klientov Lamellandu tak začína našimi digitálnymi zlepšeniami.

 

Digitalizáciou sme klientovi Lamelland vyriešili problémy v procesoch:

  • Eliminovali sme preposielanie emailov partnerom – zamestnanci už nemusia partnerom posielať e-maily, všetky dopyty sú v centrálnej databáze a v nej sú priradené partnerom.
  • Odstránili sme neprehľadnosť v dopytoch – obchodná riaditeľka už nemusí manuálne sledovať stav jednotlivých dopytov. Zamestnanci majú prehľadný systém dopytov s jednoduchým sledovaním ich aktuálneho stavu.
  • Automatizovali sme tvorbu štatistík – obchodné oddelenie už nemusí manuálne počítať dopyty a ich výsledky. S novým systémom sú všetky štatistiky generované automaticky.

Naším riešením sme klientovi priniesli aj tieto zlepšenia:

  • Odbúrali sme administratívnu prácu spojenú s distribúciou dopytov.
  • Partnerov nášho klienta upozorňujeme na potrebu aktualizácie stavu ponúk automatickými notifikáciami, čo zlepšuje ich prehľad aj plánovanie Lamellandu.
  • Zlepšili sme reporting, ktorý teraz zahŕňa detailné údaje o produktoch aj o lokalitách, čo umožňuje lepšie plánovanie budúcich kampaní. Reporting už nie je zameraný len na celkovú výšku úspešných objednávok, ale na konkrétne dáta a detaily objednávok.

Integrované platformy

  • glideapps.com – no-code platforma s nástrojmi pre zefektívňovanie obchodných procesov
  • Looker Studio – online nástroj na konverziu údajov pre plne prispôsobiteľný reporting 
  • Websupport Webmail – e-mailová schránka od spoločnosti Websupport
  • Webový formulár – nami na mieru vyvinutý formulár pre získavanie údajov od zákazníkov

Na projekte pracovali naši špecialisti

  • Low/no-code engineers 
  • Business analyst
  • Project owner
  • SW architect

Zhodnotenie

Riešenie sme Lamellandu pomocou no-code a low-code prístupu dodali do mesiaca. Zamestnanci ho s plnou funkčnosťou začali používať do dvoch mesiacov od začiatku projektu a rýchlosť nasadenia oceňujú. Vďaka jeho rýchlej odozve sme našou postimplementačnou podporou efektívne doladili ďalšie drobnosti. Tím Lamelland a všetkých užívateľov riešenia sme dôkladne zaškolili a odovzdali im potrebné manuály. Postarali sme sa o to, aby celý projekt od návrhu po dodanie systému prebehol rýchlo, ale aj hladko. Spoločnosti Lamelland sme tak digitalizáciou otvorili nový vstup pre vjazd efektivity a obchodných príležitostí.

Interná referencia

„Oceňujeme promptnú komunikáciu a ochotu klienta spolupracovať. Radi by sme vyzdvihli aj to, že sa klient nebál prechodu na nový systém zo dňa na deň. Klient prešiel na nový systém bez problémov a dohodnutý termín bol dodržaný, čo svedčí o ich pripravenosti a odvahe prejsť na moderné riešenia.“

Slavomír Krafčík, CTO shifra

Ďalšie referencie

Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom
Dodávateľovi energie SSE sme uľahčili predaj fotovoltiky tým najefektívnejším obchodným procesom pod slnkom

Náš klient SSE (Stredoslovenská energetika) je súčasťou významného energetického holdingu, na čele ktorého je Stredoslovenská energetika Holding, a. s., ktorej akcionárom je aj Slovenská republika. Spoločnosť poskytuje komplexné služby súvisiace s dodávkou a využívaním elektrickej energie a plynu. Je spoľahlivým dodávateľom s viac ako 100-ročnou históriou na trhu. Dodáva energiu pre viac ako 736 000 zákazníkov, v zákazníckych centrách ročne obslúži viac ako 116 000 zákazníkov a na zákazníckej linke vybaví až 337 000 hovorov. S našou digitalizáciou klient zvyšuje komfort pri poskytovaní služieb pre svojich zákazníkov. Aj vďaka nášmu riešeniu si zákazníci SSE aktivovali už 285 000 elektronických faktúr.

Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov
Firme crewnet sme digitálnym zefektívnením HR uľahčili získavanie zamestnancov

Náš klient, spoločnosť crewnet, je externé klientske kontaktné centrum, ktoré tvorí tím 18 agentov – telefonických operátorov. Firma svojím know-how kombinuje tri schopnosti potrebné k efektívnemu zvýšeniu predaja – marketing, osobný kontakt a technologickú platformu. V rámci svojej činnosti realizuje prieskumy trhu, akvizíciu nových zákazníkov, direct marketing či prieskumy spokojnosti. Pri svojom zefektívnení využíva aj digitalizáciu.

Automatizáciou sme spoločnosti TWG pomohli zvládnuť veľký dopyt po službách
Automatizáciou sme spoločnosti TWG pomohli zvládnuť veľký dopyt po službách

Náš klient, spoločnosť TWG, sa zameriava na poskytovanie kvalitných služieb v oblasti energetických auditov a certifikátov a poskytuje komplexné portfólio služieb od projektov po detekcie nedostatkov. Spoločnosť pomáha projektantom pri komplexnom návrhu energeticky hospodárnych budov. Spracováva energetické certifikáty v nadštandardnom vyhotovení a kvalitu objektov vie potvrdiť komplexným termovíznym meraním. Svoje know-how získava už viac ako 10 rokov vďaka tisícom spracovaných energetických certifikátov a posúdení. Vlastnú činnosť dolaďuje aj digitalizáciou.

Prihláste sa na odoberanie noviniek

Zanechajte nám váš email a zostaňte informovaný o všetkom zo sveta digitalizácie

Shifra konzultácia

Povedali o nás

"Všetky digitálne nástroje máme konečne integrované do jedného ekosystému. Šetrí nám to čas, znižuje námahu pri zadávaní údajov a zjednodušuje schvaľovacie procesy. To všetko nám pomáha zvýšiť svoju produktivitu a zlepšiť zákaznícku skúsenosť."

AVIS Autopožičovňa prevádzkuje viac ako 550 vozidiel vo svojej flotile.

"Integráciou CRM, naceňovacieho systému a ekonomického softvéru sme získali zníženie chybovosti zadávaných údajov zo strany obchodníkov, efektívny schvaľovací proces obchodných ponúk, automatizáciu práce v ekonomickom oddelení a prehľadný reporting pre management."

KOSIT má 13 dcérskych spoločností a zamestnáva 700 pracovníkov.

Dohodnite si s nami bezplatnú konzultáciu

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Mám záujem
Shifra konzultácia

Ďakujeme za prejavený záujem

Zanechajte nám vaše údaje a my vás budeme obratom kontaktovať

Súhlasím so spracovaním osobných údajov na účely kontaktovania

Odoslať
Tieto stránky sú chránené reCAPTCHA a spoločnosťou Google a platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.